Založ si blog

Bol to hlúpy pokus o oslavu tolerancie

Už sa toho popísalo o otváracom ceremoniály OH 2024 v Paríži veľmi veľa. Predsa len som sa rozhodol, že poviem svoj názor…

Organizátori nikomu neublížili. Fyzicky. Nemalo by to zanechať nejakú stopu na duši, pre ktorú by sme my dospelí jedinci, mali nový defekt vo svojom vnútri. To nie. Z toho sa fakt nejdem posrať. Dokonca vystúpila metalová kapela GOJIRA. Moja veľmi obľúbená. To bolo fest krásne. Bola aj Celin DION a dokonca aj Lady GAGA. Perfektný playlist svetových unikátov vo svojom žánre.

Skúsim sa na vec pozrieť aj z iného uhla, aby som nebol za extrémistu. Pointa usporiadateľov bola zdôrazniť inakosť a toleranciu. Tieto dve slová sú však na svete tak umelo omieľané, že mi je z toho úprimne zle. Ja verím v inakosť, nepotrebujem však k tomu násilnú propagandu, ktorá sa v podobe zvrátenej dekadencie umiestnila na jedno z najväčších športových podujatí vôbec. Chcem sa opýtať, čo to malo so športom? Muži za ženy, ženy za neviem čo, dokonca dieťa…no skrátka karneval nepochopenia. Komédia s takou zvláštnou a trpkou príchuťou. Práve v dobe, keď je svet ako na gumičke. Napätý vyčkáva, čo sa zase udeje. Bolo to nutné?

Olympijské kruhy sú symbolom spojení. Že v danom športe môže vo svojej kategórii reprezentovať ktokoľvek zo sveta, kto splní dané limity a prebojuje sa na olympiádu. Nie som nejaký zarytý kresťan, povedal by som že práve naopak, ale pripúšťam, že voči tejto skupine ľudí to mohlo pôsobiť ako dôstojný výsmech a zvláštny pľuvanec. Veď to nebol dúhový ani pride pochod. To nebola nejaká konkrétna pointa, voči ktorej niekde niekto zase pochoduje. V maskách, s píšťalkami, atď. Nechcem sa tu hrať na nejakého puritána, ale toto na otvárací ceremoniál jednoducho nepatrilo. Bolo to absolútne cez čiaru. Nebola to ani paródia, ani komédia, ani sci-fi. Nebolo to nič a predsa to zanechalo veľmi hlbokú stopu. Hoci dejiny kresťanstva sú poliate krvou, myslím si, že je to umiernená odnož veriacich. Som presvedčený, keby si takúto srandu (posledná večera parodovaná drag queen) urobili z Moslimov a postavili to na tej téme, Paríž horí ešte dnes a máme po olympiáde. Nebral som to ako divadlo. Bol to hlúpy pokus o oslavu tolerancie.

Inak čo som zatiaľ videl, tak bol basketbal USA so Srbskom, perfektné. Stihol som aj mužskú a ženskú hádzanú – geniálne. Videl som našu boxeristku Jessicu včera večer o desiatej ako dôstojne podľahla Mozambičanke. Bola úžasná.

Vravel som žene, že je to úžasné vytvoriť a zorganizovať také mega podujatie. Hry sa mi páčia. Verím, že sa mi podarí pozrieť si čo najviac podujatí. Otvorenie bolo však v niektorých častiach úplne cez čiaru. Nemalo to nič so športom a bolo to divadlo umelo pretláčanej ideológie.

Verím, že olympiáda dopadne dobre a možno sa našim športovcom podarí získať aj nejaký cenný kov. Budem im držať palce.

JM

Moje stránky:

Spotify: https://open.spotify.com/artist/1eT22U2zkOsAsF0qy7K9Gn

FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100070180066559

IG: https://www.instagram.com/janmarton/

Martinus: https://www.martinus.sk/l?authors%5B0%5D=36481

Twitter: https://x.com/jan_marton/status/1241358186134847489

Slovenské literárne centrum: https://www.litcentrum.sk/autor/jan-marton

Umelecká obec plná nadľudí

02.09.2024

Robo Papp dostal BAN na jednom nemenovanom hudobnom portáli len za to, že vyjadril slušnou formou svoj politický názor. Neuveriteľné. Stal sa hneď obeťou liberálneho lynču. Je to šialené, kam sme až dospeli. Týmto by som mu chcel vyjadriť podporu. Nehaním žiadnu politickú stranu, nakoľko som ešte nikdy v živote nebol voliť. Nie je však normálne, že ak si niekto povie [...]

Sci-fi z mojej kaviarne na konci sveta

22.08.2024

Píše sa marec 2025. Všetci sú znechutení, lebo už nie sú protesty. Protesty bolo to jediné na čom záležalo a čo dávalo zmysel. V krčmách sa nie je o čom hádať. Slovan postúpil do ligy majstrov a Mbappé sa s Realom Madrid tešia na Prešpork. Je to ale nuda. V politickom bare všetko utíchlo. Protesty z leta mali zmysel. Odhodlaní herci (tí [...]

Chlapček a jeho influenceri

19.08.2024

Neuveriteľné čo sa deje namiesto upokojovania v útrobách politickej scény. Pred nejakým časom bol deklarovaný zmier, pokoj a okrúhle stoly. Lebo ako sa správajú politici, tak aj ľudia a národ. Bol to dobrý plán, ale… Ale nie, my budeme hecovať. Potrebujeme to, máme asi jasný koncept, však pán Michal Šimečka? Obrazne: „Chlapček s pupákmi ejakuluje na národ a [...]

Branislav Gröhling

Učitelia nahrádzajú pyrotechnikov. Zhoršenie bezpečnostnej situácie spôsobila vláda, tvrdí Gröhling

08.09.2024 15:38

Opozícia zrejme navrhne na post predsedu parlamentu Františka Mikloška z KDH.

hasiči nové autá

V lesoch nad bratislavskou Račou vypukol rozsiahly požiar

08.09.2024 15:02

Občanov polícia vyzýva, aby zvážili pohyb v uvedenej lokalite a pokiaľ je to možné, aby sa daným miestam úplne vyhli.

policajná páska

V jednom z rodinných domov v okrese Galanta našli dve telá bez známok života

08.09.2024 13:37

Polícia na mieste tragédie vykonáva prvotné úkony.

Peter Pellegrini, Robert Fico, Peter Žiga, Juraj Blanár, memoradnum

Pellegrini čoskoro prijme predsedov koaličných strán, chce sa stretnúť aj s lídrami opozície. Prehovoril o kauze Pegasus

08.09.2024 13:05, aktualizované: 13:31

Prezident sa vyjadril k aktuálnym témam. Verí, že Najvyšší súd o dovolaní v prípade Kováčika rozhodne čo najskôr.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 40987x
Priemerná čítanosť článkov: 1206x

Autor blogu

Kategórie