Založ si blog

Archív: január, 2024

MOURNING DAWN – The foam of despair

Poviem to tentokrát na úvod úplne jednoznačne a presne. Veď prečo by sme na to nemohli ísť odzadu? Francúzi Mourning Dawn ma neprestávajú udivovať ani po niekoľkých počutiach. Ich novinka „The foam of despair“ je poriadnym šlágrom a či zárezom. Vyberte si, ktoré pomenovanie sa vám hodí viac. Milujem tú atmosféru, na ktorej koniec jednoducho nie je vidno. Je […]

Pokračovanie článku

TOP 10 hudobné albumy 2023

Redaktorská bilance roku 2023 – Ján Marton Minulý rok 2023 bolo veľmi náročné vybrať TOP 10 pre mňa najlepších hudobných albumov bez rozdielu na žánrovú pestrosť, ktoré vyšli v tomto roku. Skutočne to bolo veľmi ťažké. Veľa vecí sa tam nedostalo, ale už je to raz tak. Niektorí možno neradi hodnotia a dávajú body, ktoré nakoniec urobia rebríček TOP 10, ja to […]

Pokračovanie článku

Vo hviezdach

Vo hviezdach Naše mestá plné vône tvoje miesta kde som sám lesy lúky v mojej dúhe ty si tá čo v sebe mám Prečo hľadáme kroky do neba keď na Zemi ty i ja sme doma REF: Vo hviezdach sú čarovné odrazy a zrkadlá a na miestach na Zemi ty i ja Vo hviezdach sú sny ukryté vo fľaši a na miestach na Zemi ja i ty Naše tichá plné vresku tvoje miesta kde som sám pieseň nie je len […]

Pokračovanie článku

Áno, to sme my

– Čo bol spln? – opýtal sa ma Dušan, keď sa Paľo a ujček Rajnohovie nevedeli trafiť do dverí. Keby z krčmy. Ale do krčmy. Toto zadymené miesto bolo možno pre niekoho totálny nonsens. No len chlapi, ktorí trávia čas v takýchto zariadeniach vedia, že je to ich dennodennou potrebou. Byť na svojom mieste, v presne stanovenom čase. A samozrejme do určitej hodiny, […]

Pokračovanie článku

Epická symbióza dýchania

Zadrž krok a nastav strom, v tebe nosím korene. Otvor lány ani dom, v lúke skrývam nádeje. Otrč farby tvojej jari, zima láme čudný hmyz. Dokonalo dokonaný, je náš pocit nemých rýh. Tie na ľade jak rany noci, ryby pod ním dúfajú. A aj zvony o polnoci, príbeh z nití spriadajú. Zrkadlí sa mi tvoj hlas, póry kradnú mlčanie. Samoty sú nadoraz, aj to večné snívanie. […]

Pokračovanie článku

Slušné námestia

Prečo nejdeš na námestie? Dostal som minule otázku od známeho. Lebo nemusím, necítim a nechcem. Dostal som potom spŕšku otázok o tom, prečo mi to je jedno a prečo nechcem aby sa mali naše deti lepšie ako my. Prečo som ľahostajný a či mi je osud našej krajiny ľahostajný. Ani jedno a ani druhé. A dokonca ani tretie… Tieto choré nočné […]

Pokračovanie článku

To nie my, to oni

Už som sa dlho nezamyslel nad aktuálne spoločenskou témou, ktorá dráždi náš éter a je zároveň silným otáznikom ukončeným len dvomi možnosťami: ÁNO, alebo NIE. Je možno aj dôvodom na ďalší protest, na ktoré sme si zvykli chodiť od nedávnych – minulých čias. Ani neviem, ale niekto vtedy nazval ľudí dezolátmi a tak sa takáto nálepka nesie aj s protestujúcimi […]

Pokračovanie článku
Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

VIDEO: Dva dni sedela v potoku a volala o pomoc. Policajti zachránili podchladenú seniorku

VIDEO: Dva dni sedela v potoku a volala o pomoc. Policajti zachránili podchladenú seniorku

26.07.2024 12:33

V Banskej Bystrici zachránila policajná hliadka v stredu z potoka 67-ročnú ženu.

Žilinka ešte raz k výhradám EÚ k paragrafu 363: Ústavný súd už na to dal odpoveď

Žilinka ešte raz k výhradám EÚ k paragrafu 363: Ústavný súd už na to dal odpoveď

26.07.2024 13:32

Generálny prokurátor Maroš Žilinka k výhrade EÚ k paragrafu 363. Podľa ústavného súdu nepredstavuje zásah do práva na súdnu či inú právnu ochranu.

Sabotáž bola dôkladne pripravená. Čo už vedia Francúzi o útokoch proti železničnej doprave?

Sabotáž bola dôkladne pripravená. Čo už vedia Francúzi o útokoch proti železničnej doprave?

26.07.2024 16:15

Kde všade udreli sabotéri a čo zničili? Aké tresty im hrozia? Prečo sa vlaková doprava nedá rýchlo vrátiť do normálnej prevádzky? A kto to mohol spáchať?

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 29279x
Priemerná čítanosť článkov: 1084x

Autor blogu

Kategórie