Založ si blog

Knihy sú doménou väčšinou bohatších vrstiev obyvateľstva

Vždy sa pristihnem pri tom, že som šťastný, že som ešte nikdy v tomto živote neodovzdal svoj bezvýznamný hlas žiadnemu politickému subjektu, na podporu ich propagandy. Dokonca sa mi často potvrdzuje aj moja obľúbená veta: Čo politik, to Kokot. Presne ako dnes ráno po zistení ďalších informácií z diania v našom štáte. Mnohí hovoria, že voliť je občianska povinnosť. Že by sa to malo robiť. Už minule som uvažoval nad tým, že predsa len si v najbližších voľbách vyberiem menšie zlo. Včera ma to predsa len prešlo.

Vláda ide zvýšiť DPH na knihy na maximálnu možnú sadzbu 23%. Veď máme internety, umelú inteligenciu, načo by Slováci mali vlastniť knihy. To nehovorím o vydavateľstvách a knižnom biznise, s ktorým súvisí veľa ďalších medzičlánkov ako tlačiarne, korektory a podobne. Minister financií včera vypustil z úst pre mňa šialenú vetu: „Knihy sú doménou väčšinou bohatších vrstiev obyvateľstva.“ Ja neviem, ako môže tak vzdelaný človek niečo také vypustiť z úst. Nerozumiem tomu, nedokážem to pochopiť. V dobe, keď nám digitálny heroín robí paseku s deťmi, ktoré skrolujú od rána do večera. My sa rozhodneme nepodporiť knihy ako také. Ba práve naopak. Šialené. Analýza ministra financií dokázala veľké hovno. Netuším z akých dát vychádzal. Šialené, čo sa deje.

Viem, sú dôležitejšie veci ako knihy. Chlieb, voda a tak ďalej. Budeme hlúpnuť? Chceme to? Dnes už pomaly pripúšťam, že mladí ľudia majú dôvody opúšťať túto krásnu krajinu. Vláda im ich dáva stále viac a viac. Ako na podnose. Toto čo vyparatil včera minister financií nemá obdobu. Pokiaľ mám informácie, tak sám je umelecky založený, nakoľko maľuje. Preto netuším, odkiaľ sa vzala jeho krátkozrakosť a svojim spôsobom tuposť. Sám som autor a viem aké je dnes náročné vydať knihu. Aké je náročné vojsť sa do budgetu, ktorým autor disponuje. Viem čo obnáša vydavateľská práca. Skrátka do toho vidím. Všetko sa predraží. Namiesto toho aby sme tlačeným knihám dávali zelenú a podporovali ich, my robíme opak. Chorá doba, choré kroky. Chorí politici. Áno, čo politik, to Kokot. Stojím si za tým a som šťastný, že som žiadnej tejto hyene nikdy vo svojom živote nedal hlas.

Premiér hovorí, že každý sa musí poskladať na dlh. Ale za akú cenu? Kam pôjdeme ďalej? Kam sa budeme uberať? Opakujem, kniha nie je voda, ani chlieb, ale ministrova analýza ma šialene prekvapila. Ani nie prekvapila, ale zarazila. Stále hovorím, že svet sa lepší, dnes ráno mám však ale tmavšie myšlienky. Bude ako nebolo, neverím politikom. Žiadnemu. Ani si len neviem predstaviť, že by som dal svoj hlas terajšej vláde, akoby sa mi zodpovedali. Mne, ktorý má rád knihy a pomocou svojho vydavateľa ich aj vydáva. Ako by mi odpovedali? No nijako, lebo by sme sa nikdy nestretli a ja som im to najdôležitejšie už odovzdal. Svoj hlas.

Nie, nikdy nepôjdem voliť!!!

J.M.

Moje stránky:

Spotify: https://open.spotify.com/artist/1eT22U2zkOsAsF0qy7K9Gn

FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100070180066559

IG: https://www.instagram.com/janmarton/

Martinus: https://www.martinus.sk/l?authors%5B0%5D=36481

Twitter: https://x.com/jan_marton/status/1241358186134847489

Slovenské literárne centrum: https://www.litcentrum.sk/autor/jan-marton

Dobré správy :-)

12.09.2024

Môj nový román sa bude volať DEJINY ĽUDSKÉHO GÝČA. Vychádza 11.11.2024 a pokrstím ho 13.11.2024 o 18.00 v BRATISLAVE – SK Vajnorská. Nebude to obyčajný krst. Bude to dvojitý krst, spolu s novým románom Paľka HIRAXA Baričáka, ktorý dostal názov TEOM. A keďže dobrých krstov nie je nikdy dosť, naše romány opakovane pokrstíme aj 5.12.2024 v KOŠŤANOCH NAD TURCOM. [...]

Zvrátená doba nenásytného spôsobu dobre zamaskovanej totality

11.09.2024

Kam sme sa to až dostali? Toto sú čo za totalitné praktiky? Prečo by mal riaditeľ Národného divadla v Košiciach vysvetľovať fotku s ministerkou kultúry? Veď toto je šialené. Totalitné praktiky u niektorých novinárov sa stali živnou pôdou pre nepokoje v tomto štáte!!! Nerád to píšem, ale je to fakt. Môžu za veľa zla. No keď si riaditeľ divadla dá [...]

Umelecká obec plná nadľudí

02.09.2024

Robo Papp dostal BAN na jednom nemenovanom hudobnom portáli len za to, že vyjadril slušnou formou svoj politický názor. Neuveriteľné. Stal sa hneď obeťou liberálneho lynču. Je to šialené, kam sme až dospeli. Týmto by som mu chcel vyjadriť podporu. Nehaním žiadnu politickú stranu, nakoľko som ešte nikdy v živote nebol voliť. Nie je však normálne, že ak si niekto povie [...]

Škola / Školáci / Žiak / Žiaci / Výučba / Učenie /

Na škole v Kráľovskom Chlmci sa po páde z okna vážne zranil chlapec

19.09.2024 17:11

Potvrdili to záchranári, polícia aj primátor mesta Karol Pataky.

ČR Bohumín počasie záplavy povodne situácia

Povodne českým voličom ukázali, načo sú im dobré kraje

19.09.2024 17:00

Hoci v niektorých volebných obvodoch sa voliči budú k provizórnym hlasovacím miestam doslova brodiť bahnom, pohroma uplynulých dní im s rozhodovaním môže pomôcť.

Vrch Vápeč, Strážovské vrchy, mReportér

Riaditeľ štátnych ochranárov odvolal riaditeľa CHKO Strážovské vrchy

19.09.2024 16:04

Novým riaditeľom bude Maroš Kapusta.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 45049x
Priemerná čítanosť článkov: 1218x

Autor blogu

Kategórie