Založ si blog

Korene

Stáva sa to pomerne často, že mi báseň príde len tak absolútne nečakane počas prenikania priestoru skrz dlane, alebo len známu tvár a či vôňu, ktorá mi pripomína moje dejiny. Keď si jej verše narýchlo niekam nepoznačím, nemám šancu sa k nej už nikdy vrátiť. A už vôbec nie ju dokončiť. Toto je iný prípad, poznačil som si ju a zároveň ju vlastne hneď aj dokončil 🙂

Korene

Korene mám v tvojej nore,

ukryté už stáročia.

To čo vo mne stále žije,

len anjeli pochopia.

Nadýchni sa nájdi silu,

sme len vetrom skúšaní.

Dejiny nám tupia pílu,

v nekonečnej vrave dní.

Korene mám v tvojej Zemi,

vlaha vo mne stráca dych.

Na veky a či len zajtra,

do snov sme si súdení.

Tvoje dlane plné morí,

z diaľky kričím na maják.

Temná v nore zo záhrobí,

ozvena v nás stráca hlas.

Naše rieky mŕtvych ramien,

do sucha sa stráca dych.

Pod vesmírom plnom kamier,

vo hviezdach sme schopní žiť.

V očiach koreň v zemi spása,

do krvi sa derie niť.

Každý krásu Zemi spláca,

tým že dostal šancu žiť.

Korene mám v tvojich póroch,

nájdené už dlhé veky.

Ako les ukrytý v stromoch,

ako hukot mocnej rieky..

FOTOGRAFIA: Ľubomír Perunko

Ja a môj OASIS

19.07.2024

Dnes ráno prišla poštárka a doniesla mi darček. Platňu… Presne pre tento album z roku 1995, ktorého LP držíme s Ľubom v ruke som začal tvoriť. Vyvinulo sa to celkom jednoducho a nečakane. Lebo plány v živote sú absolútne na hovno. To je teda môj názor. Buď to príde, alebo nie. A to je jedno, čoho sa to týka. Vtedy to proste prišlo. Album od kapely OASIS – (what´s [...]

Ján Marton a Pavel HIRAX Baričák – Vianoce

16.07.2024

Vianoce Darčeky už čakajúna neposlušné detia v krčme na rohusa ešte stále svieti Kapor a oplátky pol deci na stojáka kravaty a viazanky kapustnica prihára pre nás… Na Vianoce našej lásky v zime nám kvitnú sedmokrásky a každý deň je ten štedrý nielen december 24 Po snehu už nie je nikde ani stopy celkom mi tu stačia moje letné boty stromček sa už leskne krásnym [...]

Ján Marton a Pavel HIRAX Baričák – Vo hviezdach

10.07.2024

Na skúške pôvodnej tvorby 🙂 Vo hviezdach Naše mestá plné vôní tvoje miesta kde som sám Lesy lúky v mojej dúhe ty si tá čo v sebe mám Prečo hľadáme kroky do neba Keď na zemi ty i ja sme doma Vo hviezdach sú čarovné odrazy a zrkadlá na miestach na zemi ty i ja Vo hviezdach sú sny ukryté vo fľaši na miestach na zemi ja i ty Naše tichá plné hluku tvoje miesta kde som [...]

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 29275x
Priemerná čítanosť článkov: 1084x

Autor blogu

Kategórie