Založ si blog

Embr – Embr

Embr je zaujímavá formácia, ktorá ma očarila svojou neprvoplánosťou a hodnotným zvukom. Čo sa týka škatuliek, bolo by to skutočne na povážení, ale mohli by sme to zaradiť do doom, progress alebo dark a či dokonca gotik odnože. Záleží od uhla počutia. Atmosféra Embr je vskutku geniálna. Toto prevedenie ľahkej gotiky, ktoré je prepletené rôznymi ďalšími prvkami, sa mieša do moderne zrejúceho kolosu poctivej muziky. The Gathering v najlepších časoch by bolo možno najlepšie možné prirovnanie. I keď v Embr cítim zvláštnu pridanú hodnotu akéhosi experimentu. Naposledy ma takto pozitívne šokovali čo sa podobného žánru týka Vuur s Anneke, bývalou speváčkou The Gathering. Ale rovnako tak aj Cellar Darling, ktorí ma šokovali podobným spôsobom ako Embr.

Neokukané postupy a dokonalá vyváženosť. Melanchólia so silnou zádumčivosťou, ale aj pritvrdenie, ktoré ma baví. Pieseň „Black“ je dokonalou víziou modernej gotiky, ktorej atmosféru môžem a veľmi jej pristane. „Owesed“ pokračuje v nastolenom tempe, ale aj atmosfére z ľahka temného charateru.“Leave Us“ pôsobí minimalisticky a dokonalé vystupňovanie deja je sprievodným aktom piesne, ktorá lomcuje so všetkými mojimi pórmi.

Ak máte radi gotické prevedenie muziky a ste fanúšikmi tvrdej muziky, Embr by vás určite nemali minúť. Predstavujú moderné poňatie muziky, ktorá nie je iba povrchného charakteru, ale dokáže poriadne zasiahnuť aj do hlbokého vnútra. „The Conflcit“ nesmierne a asi najviac evokujú slávnejších kolegov The Gathering, v tejto piesni je to presvedčivé. „Yellow“ je dokonalosť sama o sebe. Vokálna podoba odvrátených tvárí ale aj celková štruktúra piesne v sebe demonštruje dve tváre jednej piesne, ktoré do seba dokonale zapadajú. „Everybody“ ľahkým spomalením navodia zvláštnu noise atmosféru a „Normega“ do nás napáli detonačnú štruktúru dokonalej gotiky. „End Cycle“ pokračuje v dokonalej jazde a neostáva nič iné, iba spokojne pokyvovať hlavou. Predposledná „325“ nás pomaly dostáva do finále a „Corrupt“ uzaviera nádherný album, plný fanázie, gotiky, atmosféry a poctivej muziky s moderným soundom. Garantujem Vám, že jedno počutie Vám nebude stačiť.

Už dlho som nepočul tak celistvú a života schopnú nahrávku. Kapela svoje muzikantské schopnosti zúročila naplno. Nie je jej čo vytknúť, ba práve naopak.

Hodnotenie: 9/10

Vydané: 12/2023

Label: Black Doomba Records

Ja a môj OASIS

19.07.2024

Dnes ráno prišla poštárka a doniesla mi darček. Platňu… Presne pre tento album z roku 1995, ktorého LP držíme s Ľubom v ruke som začal tvoriť. Vyvinulo sa to celkom jednoducho a nečakane. Lebo plány v živote sú absolútne na hovno. To je teda môj názor. Buď to príde, alebo nie. A to je jedno, čoho sa to týka. Vtedy to proste prišlo. Album od kapely OASIS – (what´s [...]

Ján Marton a Pavel HIRAX Baričák – Vianoce

16.07.2024

Vianoce Darčeky už čakajúna neposlušné detia v krčme na rohusa ešte stále svieti Kapor a oplátky pol deci na stojáka kravaty a viazanky kapustnica prihára pre nás… Na Vianoce našej lásky v zime nám kvitnú sedmokrásky a každý deň je ten štedrý nielen december 24 Po snehu už nie je nikde ani stopy celkom mi tu stačia moje letné boty stromček sa už leskne krásnym [...]

Ján Marton a Pavel HIRAX Baričák – Vo hviezdach

10.07.2024

Na skúške pôvodnej tvorby 🙂 Vo hviezdach Naše mestá plné vôní tvoje miesta kde som sám Lesy lúky v mojej dúhe ty si tá čo v sebe mám Prečo hľadáme kroky do neba Keď na zemi ty i ja sme doma Vo hviezdach sú čarovné odrazy a zrkadlá na miestach na zemi ty i ja Vo hviezdach sú sny ukryté vo fľaši na miestach na zemi ja i ty Naše tichá plné hluku tvoje miesta kde som [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 29280x
Priemerná čítanosť článkov: 1084x

Autor blogu

Kategórie