Založ si blog

Muzika v propagandistických chápadlách tej ich „pravdy“

Keď som bol malý, bolo to veľmi dávno. Postupom času som zrel, rástol a mojou prvou Láskou v živote bola hudba. Zamiloval som sa do nej, do jej slobody, do jej tónov. Keď som bol malý bolo to naozaj veľmi dávno. Vtedy vraj hudba nebola slobodná. Dozvedel som sa o tom zo záznamov, s rozhovorov s autormi. Nemohlo sa tvoriť len tak. Predtým ako šiel autor so svojou tvorbou von, musel ju najprv predniesť pred nejakým výborom a až po schválení sa mohla dostať medzi fanúšikov. Propaganda mu skrátka nedovolila tvoriť. To bolo ale dávno.

Dnes máme rok 2024 a pomaly sa vraciame do minulosti. Tento článok vznikol preto, lebo je až neskutočné, akú recenziu vypustil do sveta DENNÍK N na posledný album MAJKA SPIRITA. Musím pripomenúť, že som absolútne nepolitický, nikdy v živote som voliť nebol a nezastávam žiadnu politickú stranu. Som za svoj pocit, ktorému nekladiem žiadne podmienky a ani pravdu, ktorú nám chcú niektorí vtlačiť do hláv silou mocou. A som za muziku. Nie za propagandu!!!

Recenzia je po pravde subjektívny názor a nakoľko sa venujem písaniu hudobných recenzií už nejaký čas, je jasné, že nie každému sa môže album od daného autora páčiť. DENNÍK N však vyhodnotil posledný album MAJKA SPIRITA ako: „Soundtrack Ficovho Slovenska“. Cítim, že sa ako autor chcem postaviť na obranu autora MAJKA SPIRITA. Nielen preto, že som sa s ním raz stretol a narodili sme sa v rovnaký deň, len iný rok.

V samej podstate tento denník povedal ľuďom vo svojej radikálnej recenzii, ktorí si chcú skutočne prečítať niečo o muzike, aby si vyberali alternatívne médiá, čo je v zásade dobre. Jeho vlna hejtu môže byť paradoxne v podstate úrodnou pôdou, pre iných recenzentov, ktorých úlohou nie je v tejto napätej dobe radikalizovať spoločnosť. Ľudia si dozaista vyberú článok s hudbou o hudbe, nie o propagande. Šialené, kam sa vraciame. Je to úsmevné, i keď cez slzy. Nesmieme sa báť hovoriť svoj názor. Tí s „pravdou“ najprv napíšu to, potom hento. Začnú ťa hejtovať a čo príde potom? Toto sú presne tí, ktorí hovoria o ľuďoch ako dezolátoch, ako o opiciach. Zaradili tam v podstate aj fanúšikov MAJKA SPIRITA. Priznám sa, v tomto žánri nie som až tak doma, ale album som si vypočul niekoľko krát a dokonca sa dostal do mojej TOP 10 všetkých hudobných nosičov, ktoré vyšli v roku 2023.

MAJK si na svoj nový album vybral 20 piesní a radu hostí. Mimo iných tam je aj Separ, alebo Ben Cristovao. MAJK vo svojich textoch okrem iného hovorí aj o tom, že mu nevadia dúhoví, že má priateľov gayov a lesby. Hovorí dokonca o tom, že inakosť nie je dôvod na hejt. Ale tak isto jeho texty hovoria, aby si ostatní svoju propagandu nechali pre seba. DENNÍK N svojou „recenziou“ vrátil náhľad na hudbu hlboko do minulosti. Nakoľko ju dokonca primitívne nazval „Soundtrackom Ficovho Slovenska“. Čo ak SPIRITA počúvajú modrí, ale aj červení voliči z toho soundtracku? Je to muzika preboha!!! DENNÍKU N ale zrazu vadí už aj raper. Nehovoríme o hocijakom raperovi, nakoľko raperov na Slovensku veľa. Spomínaný denník trápi to, že autor má skutočne veľký zásah a vymyká sa prúdu veľkého brata. Má iné názory a iný pohľad. Nebojí sa to povedať. Zrazu je to niečo strašné. Ako si to dovolil? Ísť proti ich pravde, proti ich názoru? Týmto sa v zásade spustil nebezpečný precedens, nakoľko autor – umelec sa musí zaradiť k prúdu, inak bude (bez ohľadu na jej kvalitu, nakoľko tá bude sekudárna) klasifikovaný za nebezpečného. Presne ako MAJK SPIRIT. V podstate aj keď je to nechutné, som rád že sa tak stalo. Ľudia a hlavne milovníci muziky tak snáď nájdu iné médiá, na recenzie, na hudbu, ktoré budú o muzike a nebudú slúžiť žiadnej propagande. Netreba sa báť o tom hovoriť. Čo je na tom, že MAJK SPIRIT má iný názor, iný pohľad, iný pocit ako redaktori v DENNÍKU N? Zrazu to vadí, lebo nakoľko má veľký zásah, nezdieľa jeho názor.

Smutná doba. Nielen šport, ale aj muziku budú ťahať do tých svojich propagandistických chápadiel tí, ktorí pojedli všetku múdrosť sveta. Ale ideme ďalej. Píšeme, tvoríme, vydávame. Ako spieva na novom albume MAJK SPIRIT:

„Na všetkých záporákov na svete som fucking ready, mám ženu, dcéru, kariéru a cítim sa fakt happy. Aj keby som zrovna nebol…“

Vyberajte si médiá, v ktorých budete čítať o svojich hudobných albumoch. Je skutočne dobré prečítať si viac médií, lebo radikáli nespia. Začínajú mať totiž „pravdu“ vo všetko a všade. Majte sa na pozore.          

— JANO MARTON

                                                                                                       

Pokora, rozvaha, dôstojnosť,

Už nie sú v jeho slovníku

Len moc rýchlosť veľkosť

Starí uverili že ich svet je dokonalý,

A pritom opakujú tie isté chyby

Je to úžasná ukážka ľudského triumfu a kreativity

Presne ako Titanic, pár minút pred tým ako narazil na ľadovec

Muzikanti hrajú až do konca

Nový vie že musí dokončiť svoje dielo

Nenechá to na osud na tých druhých…

–          MAJK SPIRIT – ČLOVEK

Okno z prstov

10.05.2024

Včera sme oslávili Deň víťazstva nad fašizmom. Toľko nechutných paradoxov, ktoré v sebe spája dnešný svet je skôr pietnym posolstvom. Nie oslavným, takže deň po kladení vencov na pomníky, môžem za seba povedať – nie: Nad fašizmom sme nezvíťazili, ale že vôbec. Nie je čas na prázdne gestá s pozdravom mieru, ako to zvyknú robiť vysokopostavení politici keď ich [...]

Propaganda a jej mierové výkriky

26.04.2024

Popravde som si myslel, teda naivne som si myslel, že všetko akosi po tej inkriminovanej nedeli utíchne. Inkriminovanú nedeľu mám na mysli nedeľnú noc, kedy sa prišlo na to, kto bude nový demokraticky zvolený prezident. Veľmi som sa mýlil. Musím však uznať, že som sa v koži pozorovateľa cítil veľmi dobre. Ja ako večný – teda zatiaľ absolútny nevolič som sledoval [...]

Nevolím

06.04.2024

Už od zajtra sa snáď to pnutie medzi ľuďmi, ktoré vytvárajú dve politické propagandy upokojí. Vyhrá lepší marketing. Lepšie vykonštruované sľuby a prázdne drísty. Je to môj názor a nikomu ho nevnucujem. Rozhodol som sa aj preto ignorovať voľbu prezidenta, nakoľko nie som zástanca menšieho zla. Nepáčilo sa mi však, ako si ľudia démonicky a s krvavými očami [...]

EU Dollar Euro Parity Explainer

Dávaj a nič nepýtaj. Chceme „európske koláče”, ale bez (spolu)práce?

12.05.2024 18:00

Suverénna, demokratická a obranyschopná - takú chceme EÚ. Nezhodujeme sa však, či má byť aj silnejšia a jednotnejšia. Sú naše požiadavky na EÚ realistické? Zapojte sa do diskusie!

Epicentrum, zemetrasenie, prasklina, Taiwan

Zemetrasenie zasiahlo oblasť medzi Mexikom a Guatemalou, hlásia menšie škody

12.05.2024 17:54

Hypocentrum zemetrasenia s magnitúdou 6,4 sa nachádzalo v hĺbke 75 kilometrov pod zemským povrchom.

parlament, NRSR

Hlas trvá na Rašim ako predsedovi parlamentu, KDH sa obáva neobsadenia postu

12.05.2024 14:40

Politici sa v diskusnej relácii vyjadrili aj k zmenám v RTVS.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 15116x
Priemerná čítanosť článkov: 1008x

Autor blogu

Kategórie