Založ si blog

IONS – Counterintuitive

Pozoruhodné dielo od pozoruhodných autorov Ions, to je ich druhý album „Counterintuitive“ Je dobré a určite aj potrebné povedať, že hovoríme o kapele z Českej republiky. Progresívne poňatie a vnímanie okolitého sveta pomocou nástrojov a harmónií, ktoré z nich dostávajú, je vskutku obdivuhodné. Hráčsky um, ale aj neutíchajúca múza, ktorá z nahrávky srší, je značná a neopísateľná. Ions vypustili do sveta album, ktoré nesie mnoho prívlastkov, a ja neviem, ktoré by som uviedol ako prvé. Jedno viem určite: nie je prvoplánové.

Ions v každej piesni odkryjú niečo iné. Akoby puzzle, ktoré sa pomaly skladajú, a jeden diel po druhom do seba prekrásne zapadajú. Po prvom počutí sa mi zjavili slávnejší kolegovia Pain of Salvation. Cítil som akési umelecké prepojenie a možno aj smerovanie. So zavretými očami by som si trúfol povedať, že Ions by sa technicky mohol pozdávať milovníkom muziky inovátora Stevena Wilsona, alebo Poliakov Riverside. Niekedy mi pripomínajú atmosféru albumu „On a Island“ od Davida Gilmoura. Je tam veľa inšpirácií, ale ani zďaleka nehovorím o nejakej vykrádačke, alebo kopírovaní. Ions sú výsostne originálny a bolo by povrchné porovnávať ich s niekým.

„A Terrible Mistake“ je nádherným mostom do krajiny zvukových zázrakov, ktoré kapela pripravila. „True Friendship“ hopsavou energiou dáva znať, že sa Ions neboja experimentov a tu sa jemne ponášajú na Radiohead, najmä farbou vokálu. Zamiloval som si pieseň „The Same as You“, i keď by som nevedel vybrať jedinú, o ktorej by som povedal, že je najlepšou na albume. Všetky majú svoje čaro a sú jedinečné. Nepodobajú sa na seba, nie sú povrchné a idú pod kožu až po niekoľkých počutiach. A to je dobré, lebo dobrá muzika zreje ako víno a potrebuje čas. A ešte ukážka protipólov – „Constant Feelings“ je predelom v deji a má len dve a pol minúty. Naopak „Out of Sight“ má šesť minút a je výpravnou vecou, ktorej nechýba nič z progresívneho sveta muzikálneho kumštu. V druhej polovici skladby to Ions rozbalí s takou vervou, že mám pocit rozbiehajúceho sa moderne znejúceho metalového žánru. Album sa vo svojom závere ponorí do osem minútovej „Birds of Reminiscence“ ktorá pôsobí až meditatívne. Pieseň „Run“ uzatvára nádherne album, na záver ide úplné bomby a z neba padajú zimomriavky. Nechávam sa unášať, privieram oči, bolo mi skutočne potešením.

Takýto svetový zvuk a produkciu som skutočne neočakával. Perfektne a maximálne profesionálne zvládnutá robota. Rovnako tak aj cover albumu, je nádherný a rovnako tak ako obsah neprvoplánový. Novinka je nádherne vyvážená, cítim z nej aj melanchóliu, ale aj riadny ťah na bránu. Nástroje do seba zapadajú a veľmi sa mi páči vokál, ktorý znie technicky nadrozmerne a dokáže lahodne ukotviť muziku celej kapely. Šialene mi jeho farba pripomína farbu Mariusza Dudu z Riverside. Je to v skutku nádherné prepojenie. Neviem si predstaviť ani len o kúsok inú farbu vokálu, aká je práve na tomto albume.

Novinka Ions je pre všetkých milovníkov kvalitnej muziky. Muziky, ktorá jednoducho nie je na prvú. Je pre milovníkov Pendragon, The Flower Kings, Anathema, ale aj pre fanúšikov Neal Morse a najviac mi evokuje svetové zoskupenie Marillion. Ak si chcete vychutnať kvalitu albumu „Counterintuitive“, dajte mu čas. Garantujem, že sa vám to vráti dvojnásobne. Nemám čo viac dodať, na záver mi napáda iba jedno jediné slovo…

Geniálne!!!

Hodnotenie: 10/10

Vydané: 2023

Okno z prstov

10.05.2024

Včera sme oslávili Deň víťazstva nad fašizmom. Toľko nechutných paradoxov, ktoré v sebe spája dnešný svet je skôr pietnym posolstvom. Nie oslavným, takže deň po kladení vencov na pomníky, môžem za seba povedať – nie: Nad fašizmom sme nezvíťazili, ale že vôbec. Nie je čas na prázdne gestá s pozdravom mieru, ako to zvyknú robiť vysokopostavení politici keď ich [...]

Propaganda a jej mierové výkriky

26.04.2024

Popravde som si myslel, teda naivne som si myslel, že všetko akosi po tej inkriminovanej nedeli utíchne. Inkriminovanú nedeľu mám na mysli nedeľnú noc, kedy sa prišlo na to, kto bude nový demokraticky zvolený prezident. Veľmi som sa mýlil. Musím však uznať, že som sa v koži pozorovateľa cítil veľmi dobre. Ja ako večný – teda zatiaľ absolútny nevolič som sledoval [...]

Nevolím

06.04.2024

Už od zajtra sa snáď to pnutie medzi ľuďmi, ktoré vytvárajú dve politické propagandy upokojí. Vyhrá lepší marketing. Lepšie vykonštruované sľuby a prázdne drísty. Je to môj názor a nikomu ho nevnucujem. Rozhodol som sa aj preto ignorovať voľbu prezidenta, nakoľko nie som zástanca menšieho zla. Nepáčilo sa mi však, ako si ľudia démonicky a s krvavými očami [...]

Mosta SNP

Pre otvárací koncert festivalu Starmus polícia upozorňuje na dopravné obmedzenia v Bratislave

11.05.2024 21:40

Počas oboch dní bude večer most SNP obojsmerne uzatvorený pre autá, prejazdný bude len pre MHD.

čaputová, černihiv, ukrajina

Čaputová navštívila ukrajinskú Černihivskú oblasť, vyzdvihla pomoc Slovenska

11.05.2024 21:03

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová pokračovala v sobotu vo svojej rozlúčkovej ceste po Ukrajine.

polícia

Polícia obvinila v prípade mŕtveho muža na Orave 59-ročného muža z vraždy

11.05.2024 19:54

Obvinený muž mal v rodinnom dome v Námestove po predchádzajúcom vzájomnom konflikte bodnúť do oblasti hrudníka 56-ročného muža.

Rusko Mišustin

Putin potvrdil zloženie novej vlády, ktorá bude mať desať vicepremiérov

11.05.2024 17:26, aktualizované: 19:31

Staronový ruský premiér Michail Mišustin predložil Štátnej dume kandidátov na posty v novej vláde.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 15100x
Priemerná čítanosť článkov: 1007x

Autor blogu

Kategórie