Založ si blog

Okno z prstov

Včera sme oslávili Deň víťazstva nad fašizmom. Toľko nechutných paradoxov, ktoré v sebe spája dnešný svet je skôr pietnym posolstvom. Nie oslavným, takže deň po kladení vencov na pomníky, môžem za seba povedať – nie: Nad fašizmom sme nezvíťazili, ale že vôbec. Nie je čas na prázdne gestá s pozdravom mieru, ako to zvyknú robiť vysokopostavení politici keď ich berú fotoaparáty, aby si vyplnili prázdne miesto v portrétovej kolonke: imidžovka.

Všetci majú plné huby mieru, len skutok akosi uteká. Každý z nás ho vidíme v inom uhle. Každý z nás to vidí inak. Nadávame si pre farbu politického trička, alebo názoru. Začíname omrvinkami, ktoré prechádzajú do zúrivosti a zloby. Ale aj tie omrvinky tvoria tvrdý chlieb plný nenávisti. Kam sa len pozrieme, tam obludní diktátori zo svojich teplých a honosných miest posielajú na smrť mladých mužov, mám pocit, že až do posledného živého jedinca. Bombardujú civilné ciele, civilné obete. Deti, ktoré sa mali hrať s káčermi a bábikami revú v krytoch. Chorá doba, hlavne že máme umelú inteligenciu a premýšľame ako sa usadiť vo vesmíre a budovať tam ďalší život. Šialenstvo cez slzy. Keď si urobím okno z prstov, tak aby som nevidel nič iné, stále dúfam, že sa prebudím do iného rána, plného iných správ, ako sa budím dnes. Jeden z konkrétnych príkladov, ktorý je asi tým najhutnejším svinstvom, čo sa dnes vo svete deje je pod bielo modrou vlajkou plnou mieru. Plnou ich mieru. To čo dnes pácha Izrael je skutočná genocída, na ktorú sa prizerá nielen európske spoločenstvo, ale v podstate celý svet.

Vyhladzovanie národa v priamom prenose a dátum 8.5. o nejakom víťazstve, je len nechutne gigantickým paradoxom plnom sĺz. A krvi. A deň čo deň je naplnený prejavom moci pár šialených hláv, ktoré by mali byť ihneď postavené pred súd a riadne potrestané. Myslím, že moje okno z prstov nedokážem udržať. Je mi akosi čudne clivo. Mám neurčitý a čudný strach. Nevidím do hlbín, vidín len slzy a rev a vresk, ktorý sa na povrchu mieša s krvou absolútne nevinných ľudí. Pekne si serieme dejiny, mám v sebe aj zvláštny hnev. Ani neviem čo by som si v tomto smere detailne prial a akoby to malo celé prebiehať. Je rok 2024 a šialené, koľko krvi stále tečie. Možno by sme sa mali na chvíľku zastaviť a začať od seba. Mám v sebe občas veľký pár ohnivých očí, ktoré by nemuseli tak často blčať. Hľadať svoj stred, mier a pokoj. To by som chcel ja. Možno sa mi to raz podarí, prenesiem to na okolie a okolie to zase pošle ďalej.

Nakoniec sa celá naša Zem premení na veľkú mierovú planétu, o ktorej sa budú písať rozprávky. S dobrým koncom. Potom sa zobudím a budeme oslavovať ďalší víťazný deň nad fašizmom, alebo iným režimom, ktorý sme len na oko porazili.

J. M.

FOTO: Oliver Ondráš

Radikálne šialení liberáli žnú čo zasiali

15.05.2024

Pokus o atentát na premiéra Slovenska, ktorý sa dnes udial je niečím šialeným. To sa píše všade. Žiaľ už sme našli aj komentáre tipu TAK MU TREBA, alebo DOBRÁ SPRÁVA. Takýchto ľudí by som poslal pred súd. Natvrdo. Treba si ale na rovinu povedať, že bez plávajúceho lista na oblohe by nebol vietor. Alebo severák. Prečo sme ale dospeli až do tohto štádia a aký [...]

Propaganda a jej mierové výkriky

26.04.2024

Popravde som si myslel, teda naivne som si myslel, že všetko akosi po tej inkriminovanej nedeli utíchne. Inkriminovanú nedeľu mám na mysli nedeľnú noc, kedy sa prišlo na to, kto bude nový demokraticky zvolený prezident. Veľmi som sa mýlil. Musím však uznať, že som sa v koži pozorovateľa cítil veľmi dobre. Ja ako večný – teda zatiaľ absolútny nevolič som sledoval [...]

Nevolím

06.04.2024

Už od zajtra sa snáď to pnutie medzi ľuďmi, ktoré vytvárajú dve politické propagandy upokojí. Vyhrá lepší marketing. Lepšie vykonštruované sľuby a prázdne drísty. Je to môj názor a nikomu ho nevnucujem. Rozhodol som sa aj preto ignorovať voľbu prezidenta, nakoľko nie som zástanca menšieho zla. Nepáčilo sa mi však, ako si ľudia démonicky a s krvavými očami [...]

874746096

Mäsiar z Teheránu? A či o mŕtvych len v dobrom?

20.05.2024 17:50

Náhly skon iránskeho prezidenta spôsobil hlavybôl v mnohých metropolách. Treba kondolovať totalitnému režimu? Alebo ani majestát smrti nezahľadí hriechy zosnulého?

maďarsko, loď, komárom, Heidelberg

Maďarská polícia zadržala slovenského kapitána lode, ktorá bola účastníkom tragickej nehody na Dunaji

20.05.2024 17:19

Pri nehode zahynuli dve osoby, jedna sa zranila a po piatich nezvestných pokračuje intenzívne pátranie.

protest Gorila 3, namestie SNP

Ústavný súd prikázal SIS zničiť nahrávky v kauze Gorila

20.05.2024 15:46

Tým, že tak SIS v minulosti neurobila, porušila podľa ÚS základné práva Zoltána Vargu, ktorého byt v rokoch 2005 a 2006 odpočúvala.

Cyclon, ruská raketová loď, čiernomorská flotila, Sevastopoľ

Ďalšia ničivá smršť rakiet ATACMS: Poslali ku dnu ruskú raketovú loď Cyklón

20.05.2024 15:43

Podľa informácií na Sevastopoľ zaútočilo najmenej 12 rakiet ATACMS. Deväť z nich bolo zostrelených. Len tri zasiahli prístav.

Ján Marton

Niektorí ľudia sa nikdy nezbláznia, tí musia mať ale príšerný život. - Ch. Bukowski

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 17914x
Priemerná čítanosť článkov: 1120x

Autor blogu

Kategórie